středa 10. června 2009

Filmové radosti z Cannes přicházejí i k nám


Nejprestižnější světový filmový festival v Cannes skončil sice už před třemi týdny, ale několik festivalových snímků budeme moct zhlédnout v následující sezóně i v našich kinech.


Především se jedná o vítězný snímek z letošních Cannes, Bílou stuhu Michaela Hanekeho. Toto černobílé drama zachycující morální úpadek německé vesnice v podvečer první světové války působí i dnes aktuálně. O jeho premiérovém uvedení se uvažuje v rámci letošní Letní filmové školy a do české distribuce ho uvádí Artcam.

Do našich kin zavítá i kontroverzní a temný Antikrist Larse von Triera, v němž hlavní ženskou roli ztvárnila Charlotte Gainsbourgová (na fotce), která za ni získala v Cannes cenu.


O uvedení svého filmu Bába do české kinodistribuce uvažuje i česká režisérka a scenáristka Zuzana Kirchnerová Špidlová, která za svůj dvacetiminutový bakalářský film na FAMU získala v Cannes hlavní cenu v sekci studentských filmů. Bába bude k vidění na letošním festivalu v Karlových Varech a Špidlová zvažuje distribuci snímku v Aeru a Svěrozoru společně s dalším krátkometrážním snímkem.


Předsedkyně letošní festivalové poroty v Cannes, herečka Isabelle Huppertová, natočila s režisérkou Claire Denisovou film Bílé maso o postkoloniálním dědictví bílých farmářů v afrických státech. Do našich kin se plánuje jak uvedení tohoto nejnovějšího snímku Denisové, tak jejího filmu 35 panáku rumu, který bude mít českou premiéru na MFF v Karlových Varech, kde ho uvede režisérka osobně, a poté zamíří do českých kin.


V září bude v českých kinech Hlad. Britsko-irský snímek režiséra Steva McQueena, mimochodem jednoho z nejuznávanějších současných vizuálních umělců, získal Zlatou kameru za nejlepší debut v Cannes už vloni.

Z dalších festivalových radostí uvidíme v brzké době také snímek Woody Allena Užívej si, co to jde, který se po "barcelonském výletě" zase vrací k pichlavé newyorské komedii. Režisér Gaspar Noé, známý u nás svým kontroverzním snímkem Zvrácený, se ve svém novém filmu Vejdi do prázdna, jenž se odehrává v halucinační atmosféře současného Tokia, zamýšlí nad hloubkou sourozeneckého vztahu.


Žádné komentáře:

Okomentovat