čtvrtek 9. dubna 2009

Robert Crumb a Bůh



Ikona undergroundového komiksu, Robert Crumb, který patří k hlavním hostům letošního Festivalu spisovatelů ohlásil, že právě dokončil svůj komiks, na němž pracoval několik let. Jde o reinterpretaci biblického příběhu o stvoření světa, knihy Genesis. Kniha by měla v USA a Velké Británii vyjít 19. října a o tom, jak vlastně takový Bůh vypadá prý Crumb dlouho přemýšlel: "Má bílé vousy, ale vlastně vypadá spíš jako můj otec. Má hodně mužnou tvář, stejně jako můj otec. Můj problém byl, že jsem nevěděl, jak Boha nakreslit. Mám ho nakreslit jako světlo na nebi, s dialogovými bublinami, které z něj vycházejí? Ale potom jsem měl tenhle sen. Bůh mne navštívil ve snu jen na zlomek sekundy, ale jasně jsem viděl, jak vypadá. A tak jsem si řekl, paráda, mám Boha! "

Žádné komentáře:

Okomentovat